Ojetý vůz bez rizika? Roční!

05. srpna 2022 | 16:23
Každý, kdo chce koupit auto, přemýšlí, jak pořídí co nejvýhodněji. Asi i díky tomu se u nás prodá mnohem více ojetin než nových vozů. Jejich nákup je však vždy spojen s určitou mírou rizika. Zlatou cestou jak oproti novému vozu ušetřit a přesto se vyhnout riziku je nákup ročního vozu.
Další 1 fotografie v galerii
Zlatou cestou jak oproti novému vozu ušetřit a přesto se vyhnout riziku je nákup ročního vozu / archiv klienta

Ojetina nebo nový vůz?

Tohle dilema každoročně řeší spousta kupujících. Jakmile se rozpočet na pořízení nového vozu začne pohybovat nad třemi sty tisíci korun, začne zdlouhavé lámání hlavy. Někdo zvolí obyčejnější nový vůz, jiný nakonec propadne lákadlu v podobě většího či lépe vybaveného ojetého auta. Oboje má své výhody. Ty se obvykle spojují u rok starých ojetin. Jak je to možné?

Roční vozy Škoda, Volkswagen, Seat, Peugeot či jiné značky jsou totiž o poznání levnější, než kdybyste kupovali zcela nový vůz. Zároveň však jde o automobily v záruce, a tak riziko při jejich koupi prakticky neexistuje. To navíc podtrhuje fakt, že roční vozy často nabízí autorizovaní prodejci disponující autorizovaným servisem, který auto před prodejem důkladně prohlédne a případné nedostatky odstraní. Zákazník tak dostane auto v perfektní kondici, jen více či méně zajeté. Takové kampaně nazývají různé značky různě. O systému Škoda plus jste jistě slyšeli.

Ještě jednu velkou výhodu rok stará, tedy vlastně nová auta nabízejí, a to je čekací doba. Ta se vedle rostoucích cen stala dalším strašákem a nepřítelem zájemců o nový automobil. Zatímco na nový vůz se dnes běžně čeká rok nebo i déle, roční vozy jsou připravené k okamžitému odběru.

Kde se berou roční vozy?

Vypadá to tedy na skoro samé výhody, ovšem v podezřívavém zákazníkovi musí hlodat červíček: Jak to, že je tolik tak mladých ojetin na trhu? Jedná se snad o nějaké nepovedené kousky, kterých se jejich majitelé rádi zbavují? Tak to v žádném případě! I když se to běžnému kupujícímu zdá k nevíře, spousta lidí vyžaduje zcela nový vůz a po roce už kouká po něčem dalším. A ještě spíše než fyzické osoby takto uvažují firemní správci vozového parku. Koupit nové služební vozy, rok je používat a pak hurá pro nové. A tak stále dokola.

Dnes se navíc nosí takzvaný operativní leasing, tedy jakýsi dlouhodobý pronájem. Provozovatel platí měsíční nájemné a po skončení ujednané doby je vůz nadále ve vlastnictví leasingové společnosti. V některých případech jde o skutečně výhodné řešení. Jenže co pak udělá leasingovka s rok starým-mladým vozem? No přece ho nabídne jako roční ojetinu!

— komerční sdělení

Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. Redakce magazinplus.cz neovlivňuje jejich obsah ani není jejich autorem.

Komerční sdělení je inzertní formát, který umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na větší ploše, než nabízí klasická bannerová reklama.

Články jsou viditelně odděleny. Nesmí být v rozporu s dobrými mravy a zásadami, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst a zároveň jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá ani klamavá.

Reklama

Mohlo by vás zajímat

Noční vlaky zažívají v Evropě renesanci: Tipy, kam můžete od března vyrazit

Noční vlaky zažívají v Evropě renesanci: Tipy, kam můžete...

Kam na první letošní lyžování? Na rakouském ledovci...

Egyptská Taba: Vítejte v ráji dobrodruhů

Přemýšlíte o změně? Pár tipů na místa pro život, kde si...

Evropské termální ráje: Tipy na místa, kde se v horké...

Luxusní únik: Zažijte netradiční dovolenou v exkluzivních...